Onze Visie
De School of Understanding biedt een veilige en inspirerende omgeving waarin elk kind gezien wordt, mag zijn wie hij is en de ruimte krijgt te worden wie hij wil.
Focus op levenshouding
Wij vinden het belangrijk dat de kinderen eerst leren wie ze zelf zijn.
- Wie ben ik?
- Wat zijn mijn talenten?
- Wat maakt mij gelukkig?
Om met deze kennis en ervaring de wereld in te gaan.
- Wie zijn anderen?
- Hoe kan ik me daar op een fijne manier mee verbinden?
Hierbij vinden we het belangrijk om bij te dragen aan de ontwikkeling van een kind op vier hoofdgebieden:

Bij ons leer je groeien

Bij ons leer je leren

Bij ons leer je leven

Bij ons leer je bijdragen
Gepersonaliseerde (digitale) leerlijn
In een klassikaal systeem is het niet mogelijk om het beste uit elke leerling te halen. Onze leerlingen werken met een gepersonaliseerde (digitale) leerlijn die aansluit op hun individuele behoeften en talenten. Zo kan elk kind op zijn eigen niveau werken en wordt het niet gehinderd door het tempo van de klas. Wij volgen de ontwikkeling van iedere leerling op de voet.
Lesmethodes
Op de School of Understanding maken we gebruik van de (digitale) leermethodes die als beste beoordeeld zijn en/of een structurele bijdrage leveren aan het vermogen van de school om gepersonaliseerd onderwijs te bieden.
Nederlands én Engels in ons onderwijs
We zijn een Nederlandstalige school, geen internationale school. Wel kiezen wij bewust voor onderwijs in twee talen: Initieel zal de verhouding beperkt zijn door de wetgeving met een verhouding van Nederlands (85%) en Engels (15%). We streven ernaar om aan het einde van groep 8, wanneer toegestaan door wet- en regelgeving ongeveer 30% van de onderwijstijd in het Engels plaats te laten vinden.
Flexibele vakanties
Ouders krijgen binnen de wettelijke mogelijkheden zo veel mogelijk keuzevrijheid bij het bepalen van vakanties.
Onderwijs en geïntegreerde opvang onder één dak
De SoU biedt een totaalpakket van onderwijs, ontwikkeling en opvang. De geïntegreerde opvang is een wezenlijk onderdeel van de school en voor de kinderen zal er waar mogelijk geen onderscheid zijn.